سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و از او پرسیدند بهترین شاعران کیست ؟ فرمود : ] شاعران در میدانى نتاخته‏اند که آن را نهایتى بود و خط پایانش شناخته شود ، و اگر در این باره داورى کردن باید پادشاه گمراه را این لقب شاید ( امرء القیس مقصود اوست . ) [نهج البلاغه]
وبلاگ تخصصی فیزیک
پیوندها
وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی
* مطالب علمی *
ایساتیس
آقاشیر
.: شهر عشق :.
جملات زیبا
تعقل و تفکر
دکتر رحمت سخنی
بیگانه ، دختری در میان مردمان
تا ریشه هست، جوانه باید زد...
اس ام اس عاشقانه
خاطرات خاشعات
اس ام اس سرکاری اس ام اس خنده دار و اس ام اس طنز
وسوسه عقل
پرهیزکار عاشق است !
فروش و تعمیر موبایل در استان یزد
آموزش
وبلاگ تخصصی کامپیوتر
هک و ترفند
فروش و تعمیر موبایل در استان یزد
انجمن فیزیک پژوهش سرای بشرویه
عاشقان خدا فراری و گریزان به سوی عشق و حق®
وبلاگ عشق و محبت ( اقا افشین)
باید زیست
دست نوشته های دو میوه خوشمزه
در دل نهفته ها
روزگاران(حتما یه سری بهش بزن ضرر نمی کنی)
فقط برای ادد لیستم...سند تو ال
تجربه های مدیریت
سولات تخصصی امتحان دکترا دانشگاه آزاد
سولات تخصصی امتحان دکترا دانشگاه آزاد
ارزانترین و بزرگترین مرکز سوالات آزمون دکترا
عکس و اس ام اس عشقولانه
دانلود نرم افزار های روز دنیا
شاهرخ
مکانیک هوافضا اخترفیزیک
مکانیک ، هوافضا ،اخترفیزیک
وبلاگ تخصصی فیزیک و اختر فیزیک
وبلاگ تخصصی فیزیک جامدات
همه با هم برای از بین نرفتن فرهنگ ایرانی
انتخاب
فیزیک و واقعیت
ترجمه متون کوتاه انگلیسی
دنیای بیکران فیزیک
آهنگ وبلاگ
انشمندانى که امیدوارند از نقاط کوانتومى به عنوان واحدهاى ساختمانى نسل جدید رایانه ها استفاده کنند، روشى براى ایجاد ارتباط بین آنها پیدا کرده اند.دانشجوى دکتراى دانشگاه «اوهایو» که به همراه پروفسور «سرجیو اولوآ» یافته هاى مربوط به این تحقیق را در مجله Applied Physics Letters به چاپ رسانده است، مى گوید: «اساساً نقاط کوانتومى با همدیگر صحبت مى کنند.» این نقاط بلورهاى کروى مهندسى شده اى با قطر حدود ? نانومتر هستند. اگر بخواهیم مقایسه اى انجام دهیم، مى توانیم بگوییم که قطر متوسط یک سلول حدود ???? نانومتر است.
محققان بر این باورند که نقاط کوانتومى مى توانند در توسعه فناورى نانو بسیار سودمند باشند، زیرا این نقاط تطبیق پذیر و یک شکل هستند و این امر باعث مى شود تا تغییرات و معایب احتمالى مواد حذف شوند. محققان در تحقیق اخیر براى اولین بار از یک مدل تئورى استفاده کرده و نشان دادند تابش انرژى نورى بر روى نقاط کوانتومى باعث مى شود آنها بلافاصله به صورت منسجم انرژى را منتقل کنند. آنها دریافتند اگر نقاط کوانتومى را در یک فاصله مشخص نسبت به همدیگر (بزرگ تر از شعاع نقاط) قرار دهیم، امواج نور میان این نانوبلورها با یک الگوى ثابت حرکت مى کنند.
در تحقیق قبلى هنگام انتقال امواج میان این ذرات، طول موج آنها تغییر کرده و یا مبادله انرژى به صورت نامنظم صورت مى گرفت و این امر موجب ایجاد اختلال در ارتباط میان نقاط کوانتومى مى شد. نتایج این تحقیق نشان مى دهد که مى توان راهى براى انتقال داده ها از طریق امواج نورى پیدا کرد که این امر زمینه را براى تولید رایانه کوانتومى نورى فراهم مى کند. در رایانه هاى معمولى موجود، انتقال اطلاعات توسط بار الکتریکى صورت مى گیرد ولى در رایانه هاى کوانتومى نورى این کار با استفاده از نور انجام خواهد شد.این فناورى جدید مبتنى بر نقاط کوانتومى مى تواند در تصویربردارى پزشکى نیز مورد استفاده قرار گیرد. نقاط کوانتومى را مى توان به بیمار تزریق کرد و سپس از ابزارى که داراى نقاط کوانتومى بیشترى است، براى تشخیص موقعیت آنها در زیر پوست بهره برد.بنا بر اظهار «اولوآ» در تحقیقات زیستى که بر روى موش ها صورت گرفته است، موفقیت زیادى با این روش تصویربردارى حاصل شده است. این نقاط کوانتومى، نسبت به مواد شیمیایى موجود که براى افزایش وضوح تصویربردارى استفاده مى شوند، اثرات جانبى کمترى داشته و در نهایت مى توانند جایگزین این مواد شوند.

کلمات کلیدی: کوانتوم


نوشته شده توسط مهدی 86/10/6:: 12:47 عصر     |     () نظر