سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و از نوف بکالى روایت است که شبى امیر المؤمنین ( ع ) را دیدم از بستر خود برون آمده نگاهى به ستارگان انداخت و فرمود : نوف خفته‏اى یا دیده‏ات باز است ؟ گفتم دیده‏ام باز است . فرمود : ] نوف خوشا آنان که دل از این جهان گسستند و بدان جهان بستند . آنان مردمى‏اند که زمین را گستردنى خود گرفته‏اند و خاک آن را بستر . و آب آن را طیب . قرآن را به جانشان بسته دارند و دعا را ورد زبان . چون مسیح دنیا را از خود دور ساخته‏اند و نگاهى بدان نینداخته . نوف داود ( ع ) در چنین ساعت از شب برون شد و گفت این ساعتى است که بنده‏اى در آن دعا نکند جز که از او پذیرفته شود ، مگر آن که باج ستاند ، یا گزارش کار مردمان را به حاکم رساند ، یا خدمتگزار داروغه باشد ، یا عرطبه طنبور نوازد ، یا دارنده کوبه باشد و آن طبل است . [ و گفته‏اند عرطبه ، طبل است و کوبه ، طنبور . ] [نهج البلاغه]
وبلاگ تخصصی فیزیک
پیوندها
وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی
* مطالب علمی *
ایساتیس
آقاشیر
.: شهر عشق :.
جملات زیبا
تعقل و تفکر
دکتر رحمت سخنی
بیگانه ، دختری در میان مردمان
تا ریشه هست، جوانه باید زد...
اس ام اس عاشقانه
خاطرات خاشعات
اس ام اس سرکاری اس ام اس خنده دار و اس ام اس طنز
وسوسه عقل
پرهیزکار عاشق است !
فروش و تعمیر موبایل در استان یزد
آموزش
وبلاگ تخصصی کامپیوتر
هک و ترفند
فروش و تعمیر موبایل در استان یزد
انجمن فیزیک پژوهش سرای بشرویه
عاشقان خدا فراری و گریزان به سوی عشق و حق®
وبلاگ عشق و محبت ( اقا افشین)
باید زیست
دست نوشته های دو میوه خوشمزه
در دل نهفته ها
روزگاران(حتما یه سری بهش بزن ضرر نمی کنی)
فقط برای ادد لیستم...سند تو ال
تجربه های مدیریت
سولات تخصصی امتحان دکترا دانشگاه آزاد
سولات تخصصی امتحان دکترا دانشگاه آزاد
ارزانترین و بزرگترین مرکز سوالات آزمون دکترا
عکس و اس ام اس عشقولانه
دانلود نرم افزار های روز دنیا
شاهرخ
مکانیک هوافضا اخترفیزیک
مکانیک ، هوافضا ،اخترفیزیک
وبلاگ تخصصی فیزیک و اختر فیزیک
وبلاگ تخصصی فیزیک جامدات
همه با هم برای از بین نرفتن فرهنگ ایرانی
انتخاب
فیزیک و واقعیت
ترجمه متون کوتاه انگلیسی
دنیای بیکران فیزیک
آهنگ وبلاگ

نتایج یک پژوهش نشان از سبزتر شدن زمین در 20 سال گذشته دارد .

یک تیم تحقیقاتی که با همکاری ناسا به مطالعه برروی تغییرات جوی زمین پرداخته اند نتایج حاصل از پروژه خود را منتشر کردند. در نتایج اعلام شده آمده است که برخلاف انتظار زمین طی 20 سال گذشته سبز تر شده و تغییر شرایط آب و هوایی وضعیت مناسب تری برای رشد گیاهان به وجود آورده است.

این تغییرات جدید آب و هوایی باعث شده است تا مقادیر بیشتری آب، گرما و نور خورشید در اختیار نواحی از زمین قرار گیرد که پیش از این امکان تهیه آن در آن نواحی بسیار سخت بوده است.در نتیجه گیاهان فرصت آن را پیدا کرده اند که تا در مناطقی که پیش از این اماکن رشد نداشته اند رشد یابند. در حالی که مطالعات قبلی نشان از افزایش فصل رشد و سبزی مناطق جنگلی در عرضهای میانی شمالی داشت، تحقیق جدید این موضوع را به کل سیاره توسیع داده است.

به نظر می رسد دو دهه گرم شدن زمین در سالهای 1980 تا 2000 و سه بار اوجگیری پدیده ال نینو در سالهای 83-1982 ، 88-1987 و 98-1997 که موجب تغییرات اساسی در دینامیک ابرها و سیستمهای آب و هوایی زمین شد و همچنین افزایش 3/9% گاز دی اکسید کربن محیط ( که عمدتا بر اثر فعالیتهای انسان ایجاد شده است) شرایط مناسبی را برای رشد گیاهان مهیا کرده است.

اما این خبر خوب چندان هم هیجان انگیز نیست. یکی از محققان این پروژه می گوید هنوز هیچ کس نمی داند این تغییرات مربوط به دوره ای کوتاه مدت است و یا در دوره ای طولانی تر نیز ادامه پیدا خواهد کرد.ضمن اینکه افزایش وحشت انگیز و 38% ی جمعیت در 20 سال گذشته از 45/4 میلیارد نفر در سال 1980 به 08/6 میلیارد نفر در سال 2000 عملا تاثیر مثبت این پدیده را تحت پوشش خود قرار می دهد.

داده های این پروژه که از بررسی تصاویر ماهواره های و هوایی از یک سو و بررسی گازهای دی اکسید کربن مورد استفاده گیاهان از سوی دیگر به دست آمده است نشان می دهد اگرچه زمین با تمام توان سعی در بهبود و حفظ شرایط حیات در خود دارد اما این امر بدون توجه جدی به مسایل آلودگیهای زیست محیطی و تلاش برای کنترل آن امکان پذیر نخواهد بود .



نوشته شده توسط مهدی 86/4/4:: 6:58 عصر     |     () نظر