سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند سبحان، مال را به کسانی که دوست یادشمن دارد می بخشد؛ ولی دانش را جز به کسی که دوست دارد نمی بخشد [امام علی علیه السلام]
وبلاگ تخصصی فیزیک
پیوندها
وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی
* مطالب علمی *
ایساتیس
آقاشیر
.: شهر عشق :.
جملات زیبا
تعقل و تفکر
دکتر رحمت سخنی
بیگانه ، دختری در میان مردمان
تا ریشه هست، جوانه باید زد...
اس ام اس عاشقانه
خاطرات خاشعات
اس ام اس سرکاری اس ام اس خنده دار و اس ام اس طنز
وسوسه عقل
پرهیزکار عاشق است !
فروش و تعمیر موبایل در استان یزد
آموزش
وبلاگ تخصصی کامپیوتر
هک و ترفند
فروش و تعمیر موبایل در استان یزد
انجمن فیزیک پژوهش سرای بشرویه
عاشقان خدا فراری و گریزان به سوی عشق و حق®
وبلاگ عشق و محبت ( اقا افشین)
باید زیست
دست نوشته های دو میوه خوشمزه
در دل نهفته ها
روزگاران(حتما یه سری بهش بزن ضرر نمی کنی)
فقط برای ادد لیستم...سند تو ال
تجربه های مدیریت
سولات تخصصی امتحان دکترا دانشگاه آزاد
سولات تخصصی امتحان دکترا دانشگاه آزاد
ارزانترین و بزرگترین مرکز سوالات آزمون دکترا
عکس و اس ام اس عشقولانه
دانلود نرم افزار های روز دنیا
شاهرخ
مکانیک هوافضا اخترفیزیک
مکانیک ، هوافضا ،اخترفیزیک
وبلاگ تخصصی فیزیک و اختر فیزیک
وبلاگ تخصصی فیزیک جامدات
همه با هم برای از بین نرفتن فرهنگ ایرانی
انتخاب
فیزیک و واقعیت
ترجمه متون کوتاه انگلیسی
دنیای بیکران فیزیک
آهنگ وبلاگ

نتایج شبیه سازی های انجام شده توسط  ( (ICC ،برای محققین چگونگی اندازه گیری انرژی تاریک- یک نیروی دافعه که با گرانش مقابله می کند-  را فاش می کند. یافته ها همچنین داده های اساسی را برای یک برنامه فضایی  با نام SPACE  که می توانست از طبیعت انرژی تاریک پرده برداد فراهم خواهد کرد.کشف انرژی تاریک در 1998 کاملا غیر منتظره بود و فهم طبیعت ان یکی از بزرگترین مسایل در فیزیک است.دانشمندان بر این باورند که انرژی تاریک که %70 جهان را شامل می شود، شتاب انبساط جهان را سبب می شود.اگر این انبساط  با یک شتاب ویژه ادامه یابد، سرانجام به یک انجماد بزرگ که باعث می شود جهان ازهم دور شده و سرمای عظیمی از سنارگان مرده و سیاهچاله ها سراسر عالم را فرا بگیرد.این شبیه سازی ، که 11 روز رایانه  COSMA  را فعال نگه داشته بود، موجهای بسیار کوچک ساخته شده در توزیع مواد درعالم را بوسیله امواج اکوستیکی حدود چندین صد هزار سال بعد از انفجار بزرگ را بررسی کرد.

امواج بسیار ظریف هستند و 13 میلیارد سال پس از مهبانگ اندکی  تخریب می شوند، اما شبیه سازی ها نشان دادند که در شرایط معینی باقی می مانند.

با تغییر در ماهیت انرژی تاریک در این شبیه سازی ،محققین دریافتند که امواج با تغییر طول موج ظاهر می شوند و می توانند به عنوان "خط کش استاندارد" در اندازه گیری انرژی تاریک عمل کنند.

مسئول ICC  پروفسور کارلوس فرنک می گوید:"امواج یک استاندارد طلایی هستند."بوسیله مقایسه اندازه امواج اندازه گیری شده با استاندارد طلایی ما می توانیم چگونگی انساط کیهان را حل کنیم و از این طریق خصوصیات انرژی تاریک را استنتاج کنیم.

"ستاره شناسان در جهانی که در ان زندگی می کنند گیر افتاده اند." بنابراین،شبیه سازی ها به ما اجازه می دهند که ازمایش کنیم  که اگر در کیهان مقدار بیشتر و یا کمتری انرژی تاریک وجود داشته باشد، چه اتفاقی ممکن است رخ دهد."

در 5 تا 10 سال اینده ازمایشات متعددی برای کاوش انرژی تاریک طرح خواهد شد.شبیه سازی دورهام نشان داده است که ماموریت ماهواره اژانس فضایی اروپا به نام برنامه دید کیهانی شدنی است.

این پروژه بوسیله یک کنسرسیوم بین الملی از محقین دورهام پیش برده می شود.

دیگر محقق مسئول پروفسور Andrea Cimatti از دانشگاه Bologna می گوید: "با تشکر از شبیه سازی ICC که پیش گویی اینکه SPACE چه چیزی را رصد خواهد کرد و اینکه چگونه پارامترهای ماموریت را برای بدست اوردن  یک نقشه سه بعدی از کیهان طرح و مقایسه ان با پیشگویی های شبیه سازی ها را امکان پذیر ساخت.

"با تشکر از این مقایسه که از ماهیت انرژی تاریک پرده برداشت و فهم چگونگی ساختارهای درون این کیهان پر از ساختار و زمان کیهانی را امکان پذیر کرد


کلمات کلیدی: اختر فیزیک


نوشته شده توسط مهدی 86/12/4:: 10:29 صبح     |     () نظر